woensdag 29 juni 2011

Smokey Sammy Sweetheart look

De titel van deze post zal vast nergens op slaan tenzij je een Jersey Shore fan bent. Ik ben zelf al jaren een trouwe kijker, als je graag naar een 'gezonde' portie drama/reality kijkt is dit een absolute aanrader (in Belgiƫ zowat elke avond te bekijken op MTV). Wat veel mensen niet weten is dat de Nederlandse show Oh Oh cherso hier op gebaseerd is, wat ik stukken minder leuk vond btw.

Wie Jersey Shore kent, kent Sammy sweetheart, zoals je op bovenstaande foto's kan zien is het eerder een grote zeurkous wat meer pruilt dan iets anders. Buiten dat gezeur staat Sam ook bekend om haar eeuwige smokey eye. Nu is dit toevallig mijn go-to smokey eye voor als ik weinig tijd heb.

Je kan zwarte oogschaduw of een heel erg creamy oogpotlood gebruiken maar ik gebruik zelf graag gelliner:
- Mac fluidline
- Essence crease kwastje

De gelliners zijn hier eigenlijk perfect voor: je pakt een klein beetje op een kleine stevige blendingkwast en smudged een wat dikkere lijn tegen je wimperrand.
Als je goed blijft blenden krijg je vanzelf dat smokey effect, de 'wing' maak je zo lang als je zelf wil, Sammy doet hem wel erg ver vind ik. Het voordeel aan deze ooglook is dat het helemaal niet perfect netjes hoeft te zijn, integendeel het hoort lekker smudgy/grungy uit te zien.

Werk af met een laagje mascara, a lot of bronzer en lipgloss en je hebt de Sammy sweetheart look.

xoxo Tessa

3 opmerkingen:

Silva zei

Ik vind smokey eyes erg leuk ^^

Katrien zei

leuk om eens te proberen :-) ik kijk er soms naar

Eva M. zei

Mooi gedaan ! En het is waar wat je zegt, een smokey eye mag er een beetje smudgy en onafgewerkt uitzien ;-) Af en toe pik ik eens een paar minuutjes van Jersey Shore mee, talk about drama zeg :d !